· V Británii nedávno zákazníkov podráždila spoločnosť Mondelez International, keď zväčšila medzery medzi ihlanmi čokoládovej tyčinky Toblerone. Nasleduje ju ďalšia cukrovinkárska firma – Mars.
Hmotnosť čokoládových bonbónov Maltesersbola znížená o 15 %. Rovnaký dôvod uviedli ako spoločnosť Mondelez, čiže kompenzovanie výrobných nákladov. Informoval o tom britský denník Guardian.
Firmy sa snažia absorbovaťtieto náklady v čo najväčšej miere, no niekedy sú nútení prijať ťažké rozhodnutie a tak znížiť hmotnosť niektorých výrobkov. Vďaka tomuto kroku si zákazníci môžu produkty kupovať stále za prijateľnú cenu. Prípad bonbónov Maltesers, keď znížili hmotnosť zo 121 gramov na 103 gramov, bol jedným z prípadov kedy boli nútení k danému kroku a to znížiť hmotnosť.
· Shrinkflation, teda znižovanie hmotnosti, pričom zákazník zaplatí rovnakú cenu, začali firmy využívať v období recesie. Zmeny zasiahli viaceré známe produkty: zmenšili sa tyčinky Mars a Snickers, napríklad aj obsah vrecka čokoládových vajíčok Creme Eggs firmy Cadbury z pôvodne šiestich vajíčok sa zredukoval na päť vajíčok.
Firmy z cukrovinkárskeho odvetvia sa obhajujú tým, že len tento rok sa náklady na výrobu mliečnej čokolády zvýšili asi o 40 %. Je to kvôli tomu, že sa zvýšila cena viacerých surovín, najmä cukru a sušeného plnotučného mlieka.
· Tento krok bol zo strany firiem jednoznačnou odpoveďou na zvyšovanie cien surovín. Našťastie ceny výrobkov zostanú pre zákazníkov rovnaké. Len pôžitok a chuť z cukroviniek si budú vychutnávať o čosi kratšie nakoľko sa hmotnosť výrobkov zmenší. Len dúfajme že v ďalších rokoch sa nebude toto znižovanie hmotnosti zvyšovať a nebudeme tak ukrátený o štandardnú hmotnosť a chuť cukroviniek.
Ak sa budú ceny surovín zvyšovať je pravdepodobné že sa budú pomaly ale isto zvyšovať aj ceny výrobkov ale bude sa zároveň znižovať hmotnosť cukroviniek. Pre milovníkov cukroviniek to bude predstavovať veľké negatívum. Z ekonomického hľadiska firmy urobili správny krok.