Optimalizácia webu Seolight je dnes o čosi iná. Kým v minulosti, bol kladený dôraz na takzvanú SEO On-Page, dnes je to skôr Off-Page SEO. Aj preto, môžeme povedať, že dnešné internetové vyhľadávače sú o čosi chytrejšie. Na jednej strane ich len tak ľahko neobalamutíte, no na druhej, vám v niečom i uľahčujú prácu.
Vaše stránky prečítajú aj bez pomoci
Pod slovíčkom meta dáta, rozumieme rôzne pomôcky, na základe ktorých Google, ale samozrejme i iné vyhľadávače, dokážu rozpoznať, čo sa na danom webe nachádza. Respektíve, takto to bolo v minulosti. Medzi najznámejšie meta nástroje patria napríklad tagy, teda akési jednoslovné značky, ktorými trefne opíšete daný obsah. Ak napíšete napríklad článok o nových Adidas botaskách, tagy budú nasledovné : # botasky, #topánky, #šport, #adidas, #beh a tak ďalej.
Ďalšie nástroje, vďaka ktorým vyhľadávač rozpozná obsah na stránke:
- Title ( nadpis )
- Keywords ( kľúčové slová )
- Description ( popis )
- Alt tag ( popis obrázka )
Nemôžete nimi nič pokaziť
Dnes sú ale vyhľadávače omnoho rozumnejšie. V podstate, vedia rozoznať obsah jednotlivých stránok aj bez týchto dát. Ak sa ich na svojom webe aj napriek tomu rozhodnete používať, nemáte čo pokaziť. Na druhej strane, v tejto otázke nemajú jasno ani odborníci. Niektorí tvrdia, že čím viac informácií poskytnete vyhľadávačom, tým lepšie dekódujú daný obsah. Iní zas tvrdia, že ide naozaj o prežitok. Vo všeobecnosti však môžeme povedať, že nikto nevie s istotou určiť, ako presne fungujú algoritmy jednotlivých vyhľadávačov.
Niektoré zo spomínaných nástrojov, sú aj dnes považované za hodnotné. Dá sa povedať, že asi najviac odborníkov bude súhlasiť s tým, že nie je na škodu používať správne nadpisy. Podobné je to aj s kľúčovými slovami, aj keď niektorí tvrdia, že dnes už nie sú až tak podstatné. Čo sa description, teda popisov týka, asi neexistuje ani jedná zhodná odpoveď o ich reálnom význame.