Konzumný spôsob života je veľmi nákazlivý, ľahko sa naňho zvyká. Tak je to aj v oblasti nakupovania, večierka supermarkety sú otvorené sedem dní v týždni až do večerných hodín, ba sú aj také, ktoré sú nám k dispozícii nonstop. Ak si večer spomeniete, že ste niečo zabudli alebo vám pri varení chýba, žiadny problém, stačí sadnúť do auta a nakúpiť. Tovaru máme na výber neskutočne veľa. Ale asi sa nikto nezamýšľa nad tým, akú dlhú cestu musí tovar, kým sa dostane do obchodu, absolvovať.

market

Výrobok, ktorý je určený na predaj, sa stáva tovarom, ale kým sa objaví na pulte obchodu, trvá to dosť dlho.

Marketing je alfou a omegou
-predtým, než začnete s podnikaním, je dôležité si premyslieť, v akej oblasti to bude
-urobiť si prieskum trhu, aby sa nestalo, že v danej lokalite bude už týmito službami trh presýtený, a tak vaše produkty nebudú mať veľkú šancu na predaj
-zsitiť, aké výrobky ľudia hľadajú, čo im v ponuke chýba

Reklama a vhodný priestor
– než začnete s podnikaním, pre umiestnenie vlastnej prevádzky treba zohľadniť polohu, blízkosť konkurencie či cenu prenájmu
-veľmi lacné priestory niekde na periférii nie sú veľkou výhrou, pretože tam bude zrejme horšia dostupnosť a veľa zákazníkov obchod nenavštívi
-uprostred centra je zas nevýhoda vysokého nájmu, na ktorý musíte aj zarobiť, a to tiež nie je veľké plus
-reklama prostredníctvom letákov, ktoré roznesiete do schránok ľudí, je výbornou možnosťou, ako dať o sebe vedieť

košík

Správne určenie ceny tovarov
Cena je vlastne tvorená na základe dopytu a ponuky. V prípade, že je o dané výrobky veľký záujem a konkurencia je pomalá, je tu možnosť mierneho zvýšenia ceny tovaru. V opačnom prípade, ak je okolitý trh presýtený výrobkami, udržať sa v hre nie je jednoduché. Možné to je v prípade, že stavíte na kvalitný marketing a ceny oproti konkurencii mierne znížite.

Zákazníkom sa ceny na pultoch obchodov častokrát zdajú vysoké, no ak si takto rozoberieme celú púť tovarov, zistíme, že jeho cesta až do nášho nákupného košíka je dosť komplikovaná.